وکالت جرایم رایانه ای

قوانین جدید کشوری و پاسخ به پرسش های متداول

وکالت جرایم رایانه ای

۵۱ بازديد


 وکالت جرایم رایانه ای چیست؟


۱) وکالت جرایم مربوط به آزار،توهین و تهدید در فضای مجازی

 

۲) وکالت جرایم سرقت و جعل هویت افراد برای سودجویی های مالی و هویتی

 

۳) وکالت دعاوی و جرایم و آزارهای جنسی در بستر اینترنت

 

۴) وکالت جرایم ترمینیشن و اورجینیشن یا قاچاق تماس‌های تلفنی از خارج کشور به داخل و برعکس

 

۵) وکالت دعاوی تحصیل و افشای اسرار تجاری شرکت ها، ادارات و موسسات

 

۶) وکالت جرایم نقض حقوق مصرف کننده و همچنین نقض حقوق مولف در فضای مجازی

 

۷) وکالت جرایم و دعاوی جعل امضای الکترونیکی

 

۸) وکالت دعاوی فروشگاه های اینترنتی

 

۹) وکالت دعاوی مرتبط با قراردادهای فناوری اطلاعات


متداول ترین جرایم رایانه ای

هک یا دسترسی غیرمجاز

دزدی اطلاعات، هک، دسترسی غیرمجاز و… همه دارای یک معنا و مفهوم می‌باشند و در اغلب اوقات مقدمه و زمینه سازی جرایم دیگر می‌باشند. سرقت حساب مالی، اطلاعات شخصی، اطلاعات حقوقی شرکت ها و… همه از مصادیق هک و زیر مجموعه جرایم سایبری می‌باشند.

انتقال ویروس‌های رایانه ای و بدافزارها

بدافزار، جاسوس افزار یا به طور کلی ویروس‌های رایانه ای می‌توانند بر روی دستگاه شما نصب شده و کلیه فعالیت های شما را رصد کنند و تمامی اطلاعات شما چه حقوقی، چه حقیقی و چه مالی را جمع آوری و به شخص دیگری ارسال کنند.

فیشینگ

یکی از راه های متداول مجرمین برای بدست آوردن اطلاعات بالاخص اطلاعات مالی استفاده از روش فیشنگ است که امروز در سایت های شرط‌بندی و قمار نیز متاسفانه بشدت رواج پیدا کرده است. در این روش فرد مجرم تلاش می کند خود را به عنوان یک مرجع قانونی و رسمی مانند بانک جلوه داده و اطلاعات کارت شما را برداشت می‌کند.

فارمینگ

مجرم از طریق نصب یک کد بر روی سیستم شما، شما را هنگام اتصال به سایت های رسمی و قانونی مانند سایت بانک ها به یک صفحه جعلی و تقلبی هدایت می‌کند. این عمل از این جهت بسیار به فیشینگ شباهت دارد.

انتشار محتویات غیرقانونی در فضای مجازی

انتشار محتویات مجرمانه و غیرقانونی مثل تصاویر خشونت بار، نشر اکاذیب، افترا و.. از طریق سایت ها، شبکه های اجتماعی و … هر یک جرم مجزایی بوده و مجازات قانونی خاص خود را دارد و به تفکیک مورد توجه قانون گذار واقع شده است.

کلاهبرداری رایانه ای

آخرین و گسترده ترین جرایم رایانه ای در زمره کلاهبرداری اینترنتی قرار می‌گیرند و طبق ماده ۱۳ جرایم کامپیوتری هرکس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی،‌ وجه، مـال یا منفعت برای خود یا دیگری تحصیل کند؛ علاوه بر رد مال، به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی بیست تا صد میلیون ریال و یا هر دو محکوم خواهد شد.

گروه وکلای آهوپای با تکیه بر تجربه و دانش حقوقی و فنی وکلای خود آماده ارائه مشاوره و قبول پرونده های شما در حوزه جرایم سایبری می‌باشد.

برای این مهم شما می توانید از طریق لینک زیر با وکلای ما تماس فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.